Dojmy ze San Sebastianu

31. srpna 2012 v 11:07 |  cestování
Jmenuje se Kim, pochází z Amerického Orlanda, je to líbezná, tmavovlasá kráska s asijskými rysy, dávajícími jistotu, že jeden z jejích rodičů musí z tohoto světadílu pocházet. Strávil jsem s ní a jejími kamarádkami pár hodin v klenotu baskického pobřeží, San Sebastianu.

Na tohle krásné město, v Baskičtině pojmenované Donostia, jsem měl pouze jedno odpoledne. Přijel jsem sem totiž z nedalekého Bilbaa busem po cestě trvající něco málo přes hodinu. Slovo pouze je na místě, protože San Sebastian by si určitě zasloužil více času. Moc se mi tu líbilo.

Plán byl jasný - zajít si na Turistické informační centrum (TIC) pro mapu a podle ní si naplánovat trasu. Měl jsem 2 hlavní cíle. Prvním z nich byl vrch Monte Urgull se sochou Ježíše na vršku, odkud jsem doufal v nádherné výhledy na celé město a jeho pláže, jež se staly mým cílem číslo dva.

Cestou na tento kopec přímo u centra města nad zálivem jsem minul nějaký ten kostel, katedrálu a prošel jsem malebnou Starou čtvrtí, podíval se i na nejvýchodnější pláž města, Playa de la Zurrida (viz obr. 1), načež jsem začal stoupat směrem vzhůru. Teplota příjemná, kolem 25°C, na konec července celkem chladná, sluníčkio přesto sálalo a já vděčně přijímal a vyhledával každý stín. Z dosavadního pobytu v Donostii jsem byl nadšen, vychutnával si atmosféru, nádherné vůně, zeleň, exotiku a nikam nespěchal.

Na prvních hradbách s grandiozním výhledem na půlměsíc pláže Zurrida, kam jsem před půl hodinkou sám zavítal, jsem anglicky oslovil jednu krásku, zda by mě nevyfotila. Evidentně
perfekcionistka - gesty mě zkušeně směrovala, abych zaujal pozici, v níž vznikne jistě zajímavá fotka. Napoprvé přesto nebyla zcela spokojena, a tak mě vyfotila znovu. Byla moc milá, na oplátku jsem vyfotil i ji s jejími dvěma kamarádkami a dál jsme pokračovali spolu a při cestě dál na vrchol Monte Urgull jsem se mohl seznamovat se třemi Americkými sympaťačkami, přičemž nejvíc jsem hovořil právě s Kim. Byla ve Španělsku již třetí týden ze SS pokračovala dále do Provence. Já hned mohl připojit své zážitky a tipy odtamtud, protože jsem tam přede dvěma lety strávil báječný týden.

Nicméně zpátky k dojmům z města San Sebastian (moje další dojmy o Kim si nechám pro sebe). Výhledy z vrcholků Monte Urgull byly úchvatné a perfektní. Točil jsem na svou novou kamerku (btw EVOLVE 2100, kterou naprosto doporučuju) a fotil ostošest, překvapil nás vchod do moderního muzea, ukrytého v pahorku, jímž se procházelo do nejvyšších míst. Paráda.

Pak cesta dolů, a protože čas se chýlil (já musel odjet do Bilbaa v 19:00), zamířili jsme na pláž (La Concha). Přeplněnou, ale krásně písčitou, s možností si za euro a něco zamknout cennosti do skříňky a po odchodu použít sprchu a převlékárnu, což je luxus rozhodně ne typický pro všechny pláže (aspoň ve Španělsku). Koupání krásné, vyzkoušel jsem i třetí pláž hned vedle na západ (Ondaretta) a spokojen se vrátil do Bilbaa.

Ovšem ze San Sebastianu mi toho spoustu uniklo - kupříkladu za návštěvu prý stojí i druhý poloostrov a kopec na druhé straně zálivu Monte Igeldo, výlet loďkou na ostrůvek v zálivu Santa Clara, propásl jsem i večerní či noční atmosféru (což je obzvláště škoda, páč s Americkými děvčaty jsem si ji mohl příjemně vychutnat), avšak mě v Bilbau taky už někdo čekal. A taktéž i příští den strávený v Santanderu, o němž zase příště...

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.