Na kole v Baskicku 2: Bilbao - Playa La Arena

12. srpna 2012 v 9:04 |  cestování
Dva dny své dovolené v Baskicku jsem strávil na kole a kdo podobně jako já miluje cyklistiku, může ocenit pár mých postřehů, tipů či zážitků, které mě potkaly - viz Na kole v Baskicku 1, kde je popsána i moje trasa 1. dne. Nyní tedy ke dni druhému (btw, neděli 29.7.2012).

Trasa 2. Druhý den jsem vyjel z Bilbaa po druhé straně řeky směrem na Portugalete a dojel na pláž Playa La Arena. Stejně jako předchozí den cyklostezka hned za Bilbaem skončila a já musel jet po rušné silnici s auty. Z města jsem vyjel po ulici Avenida de Montevideo (kolem nemocnice). Před jakýmsi z mostů jsem se zastavil, abych schoval mapu Bilbaa, kterou jsem již nepotřeboval, když v tom se přede mnou zastavil nějaký španělský cyklista a nabídl mi pomoc. Řekl, že tahle část cesty je nejkomplikovanější, a tak jsem mu řekl cíl své cesty a nechal se vést. Přejeli jsme silnici a najeli na most, kde jsme se napojili na bezva cyklotrasu vedoucí parkem, a po ní jeli až na křižovatku před Portugalete. Celou cestu jsme jeli pomalu a povídali si. On mi vyprávěl o oblasti kolem Bilbaa, Španělsku, svém cestování, já o svém, bezva pokecání. Na křižovatce jsme se rozdělili, protože já chtěl zajet do Portugalete do TIO (Tourist Information Office) pro mapu.

Tam jsem i díky pomoci místních přes město dorazil. TIO je opět u známého Biskajského mostu od Eiffelova žáka při ústí řeky Nervion do moře, stejně jako v Getxo na druhé straně. Po kratičkém odpočinku a poflakování se kolem jsem se vrátil na již zmíněnou křižovatku a vydal se směrem k pláži La Arena. Podle ukazatelů, které se nacházely na každém km, to bylo 10 km. Tentokráte už náročnější terén, nejprve spíše nahoru, ale poté, v druhé polovině, zase hodně dolů. Ale stále po hladkém červeném asfaltovém pruhu, který lemovala cesta pro pěší, btw součást známé poutní cesty do Santiaga de Compostela, a tak jsem míjel spoustu poutníků a místních, kteří si vyšli se psy.

Tentokráte bylo tepleji než předchozího dne (asi 25°C), což jsou na to, že vrcholil červenec, na místní poměry velice nízké teploty. Bezpečně jsem zamkl kolo a vydal se nejprve do parčíku u pláže plné zajímavých a chráněných rostlin v písečných dunách. Spousta lidí si tu užívala ve stínu pikniku, páč byla neděle. Jelikož jsem po dlouhém zkoušení a hledání zjistil, že podél pobřeží už žádná cesta, kde by se dalo s kolem jet, nevede, musel jsem ho opět nechat na parkovišti pro kola a vydat se alespoň na 1 z kopců sám. Naskytl se mi nádherný výhled po okolí a hlavně na útesy a Atlantik.

Po návratu jsem se opravdu potřeboval osvěžit a tak jsem se vykoupal v moři, jehož teplota byla přesně akorát, a vychutnal si díky větru velké vlny. Bezva jsem si odpočinul, a protože již uplynula 17. hodina, musel jsem se obrátit a jet zpátky, abych se ještě do setmění vrátil do Bilbaa. Cesta zpět trvala mnohem kratší dobu, i když jsem se do Bilbaa tentokráte dostal jinou cestou, poněvadž jsem onen výjezd, kterým mě navedl ten Španělský cyklista ráno, již nenašel, a tak jsem pokračoval stále kolem řeky, než skončila cyklostezka nadobro a pak jsem tak trošku bloudil dál. Ale věděl jsem, kterým směrem Bilbao je a tak si užíval mírumilovné atmosféry kolem řeky, které jsem se držel a nakonec do Bilbaa dojel.

Tento den to bylo více než 60 km trošku obtížnější trasy, co se stoupání týče, ale byl to opět super den a všem milovníkům cyklistiky doporučuji. Z Bilbaa samozřejmě vedou i jiné trasy do vnitrozemí směrem k národním parkům a nedaleko Getxa je i nějaký hrad, takže kdo by se chtěl v Baskicku na kole ještě dál vyžít, má další možnosti. Já ale miluji pobřeží, a proto jsem pro oba dny zvolil ony 2 popsané trasy. Navíc další dny se oteplilo, tak jsem vrátil kolo a vyrazil do San Sebastianu a pak i do hlavního města Kantábrie Santanderu, které jsou jen něco přes hodinku cesty busem od Bilbaa. Ale to, možná, zase jindy.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.