Moje cesta do USA 2 - Los Angeles

27. června 2015 v 16:34 |  cestování
Kamarád i jedna známá, kteří "Město andělů" navštívili v posledních letech, mi toto město líčili jako doslova hnusné, kde nic není a nemá moc cenu ho navštěvovat, pokud tam nemám nějaký "business". Nicméně můj dojem ze dne stráveného "hanging out" a "driving around", neboli poflakováním a popojížděním aglomerací LA spolu s minivanem a malou skupinkou Čechů a Slováků, byl celkem pozitivní. Nebyl jsem tedy nadšen, jako z jiných míst, které jsem v USA navštívil, ale celý den jsem se cítil moc fajn a na konci dne jsem zažíval pocit bezva prožitého dne.

Jednou z variant, jak prožít den v LA, je navštívit asi jeho největší atrakci - Universal Studios. "Problémem" však může být, že je tam toho tolik, že to vystačí na několik dnů - a protože my jsme chtěli z LA vidět i další věci a měli jsme právě jen ten 1 den, koupit si drahý lístek a strávit v tomto zábavném parku jen třeba 4-5 hodin nestojí za to. Další věcí, která třeba mně osobně vadí hodně, jsou obrovské návaly lidí, fronty a čekání na nejlepší atrakce. Ovšem - pokud máte na LA více dní - jeden z nich strávený ve studiích Universal asi za to stojí. Z naší skupinky se našel jeden pár, který i přes to, že na návštěvu studií měl jen něco přes 4 hoďky, se odhodlal za plné celodenní vstupné tuto atraktivní lokaci vyzkoušet. Jejich dojmy, i přesto, že stihli pouhé 2 atrakce, byly nadšené a vysoce pozitivní. Ale opakuji - když Universal Studios, tak na celý den!

Naše kroky ovšem nejdříve vedly na Hollywood Blvd. Tam jsme vlezli do jakéhosi hotelu (Hollywood Roosevelt H.), kde se předávaly první Oscary - nikdo si nás nevšímal, a tak jsme si užili trošky luxusu. Pak jsme se přesunuli do Chinese theatre a Dolby Theatre - místě předávání dnešních oscarů. Měli jsme asi hoďku rozchod - a tak jsme se courali mezi hvězdami na chodníku slávy, fotili se se zajímavými objekty a odháněli otravné nabízeče všeho možného. Mě jeden nakoec "ukecal" - zeptal se mě, jak se jmenuju, podepsal mi svoje CDčko a s tím, že je zadarmo, mi ho vstrčil do ruky. Že prý bude brzy slavný a tohle CD bude mít velkou hodnotu, byl to takový drsně vypadající černošský rapper. KDyž jsem po kratičkém "small talku" chtěl pokračovat dál, najednou zvážněl a nepustil mě, dokud jsme mu nedal 5 dolarů. Vyhozených do koše, protože jeho hudba nestála za nic.

V LA jsme navštívili mj. Mullholand Drive a výhledy z Hollywood Hill na město, na které byl hezký pohled i odpoledne z prostor Griffith Observatory, kam se už jen z tohoto důvodu doporučuji v rámci návštěvy LA rozhodně podívat. Čas kolem poledne jsme strávili v nejstarší poklidné čtvrti LA Puebla blízko krásného vlakového nádraží Union Station, kde jsme k obědu vyzkoušeli mexické jídlo a v poklidu se asi hoďku poflakovali kolem. Počasí bylo krásné, sluníčko a kolem 20°C. Pak následovala architektonicky zajímavá budova Disney Theatre, která mně nápadně připomínala budovu Guggenheim Museum ve Španělském Bilbau, kde jsem byl přede dvěma lety.

Nějaký čas jsme strávili v Beverly Hills, kde jsme třeba navštívili jakousi honosnou rezidenci, která patří městu a natáčela se tam spousta filmů. Teď si nevzpomenu na její název, ale měli jsme štěstí - často se tam prý konají všelijaké svatby, večírky smetánky a veřejné akce, kdy se tam samozřejmě bez pozvánky nesmí, v "náš" den, čtvrtek odpoledne, tam nikdo nebyl a tak jsme se po pozemcích plných fontáneček, kytiček, jezírek, keřů a prosklenného sídla v poklidu prošli. Pak po slavném Sunset Blvd. na Rodeo Drive, které bych klidně vynechal - nicméně jsme poznali atmosféru snobismu a luxusu, kde se vedle sebe nachází snad 15 prostorných obchodů, kde se prodávají kabelky a lodičky, v každém z nich lelkují luxusně oblečení prodavači a kde se cenovky ve výlohách ze zřejmých důvodů nevedou. Nechápu, jak se můžou všechny obchody uživit, ale evidentně profitují...

Nejlepší z celého dne však na konec - Santa Monica s nádhernými plážemi a slavným Santa Monica Pier. Nádherná atmosféra vlahého večera při západu slunce, moc se mi odtamtud nechtělo. Voda Pacifiku nebyla tak studená, jak prý měla být, nicméně do vody se nikdo neodvážil. Na molu pouťové atrakce, dobrá zmrzlinka, pouliční umělci, stánky s občerstvením a hlavně nádherný oceán okolo, na což jsem, přiznávám, trochu ulítlý - moře zbožňuju a pohled na něj má na mě až euforický účinek. A tak jsem se kochal při večeři na lavičce západem slunce nad pacifikem - z mého pohledu ideální zakončení dne.

A další den nás čekalo ještě hezčí město - San Diego.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.